Fly Away
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


♥ Mutiara Mujahidah ♥

tagboard


Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Owner Az_zahrah

Indah, Keindahan.
Monday 3 March 2014 • 21:59 • 0 comments





[ 2: 216 ] rujuk surat cinta :')

Hidup ini indah, indah sangat. tapi sometimes kita tak jumpa mana keindahan itu? kan, jujurnya hamba ini jugak kadang tak jumpa dimana indah itu :')

Dalam hidup in, ALLAH itulah perisa dan warna. macam mana nak jumpa atau nak menampakkan ujian itu indah?

tanya sama hati,
redha ke? ikhlas ke?
senyum. :)

susah nak redha, susah nak ikhlas.
namun bila ujian datang dan datang lagi
ajarlah hati bersangka baik
lama-lama
kamu akan akui ada keindahan,
kamu akan nampak "indah" itu.

***

Alhamdulillah dah sembilan belas tahun dirumah,
saya test tahap keyakinan saya pada ALLAH,
sedarlah saya selama ni saya 'kurang' yakin dengan ALLAH.
cuba check betulkah anda benar-benar yakin dengan ALLAH.

Hari ini, saya tersedar
indahnya rencanaNya,
saya berserah padaNya,
saat hati mula belajar,
saat saya mula meninggalkan setiap harapan yang pernah terbit.

lalu hati berbisik,
mungkin ALLAH nak ajar saya
ALLAH nak bantu saya sebenarnya :')

MOVE ON
mengalir jugak air mata saat tersedar.
takpelah, ALLAH punya rencaa aka datang tak tahuka.
biarlah Dia disitu .
saya takkan kacau.

senyum, airmata bersatu, 
rencanaMu Ya Ilahi.

Bersangka baik. senyum. redha. ikhlas. temui keindahan itu :') 



 



0 Comments:

Post a Comment


|